Iedereen die bij ons een klacht indient beschouwen we als betrokken bij onze missie en doelen. Fouten of irritaties ten aanzien van de website; (de samenstelling van) het bestuur; de werving, training, vergoeding en activiteiten van de vrijwilligers; de woordkeus of afbeeldingen in materialen, en verder alles wat leidt tot ergernis en dus afleidt van onze doelstellingen en missie vernemen we graag al of niet als klacht. We willen je wel vriendelijk vragen om feedbackregels te gebruiken als je een klacht hebt. Gaat de klacht over gedrag van personen lees dan ook ons integriteitsbeleid.
Klachten graag formuleren met hulp van onderstaande tips:
We gaan graag met je in gesprek naar aanleiding van klachten. Het definitief afhandelen van klachten gebeurt nadat de klacht intern is besproken in het bestuur.
Procedure:
Je kunt een klacht kenbaar maken door het contactformulier [HYPERLINK MAKEN] in te vullen en bij het onderwerp te vermelden ‘klacht’. Zo weten we dat de email is bestemd voor de secretaris in het bestuur. Betreft het een klacht over een persoon in het bestuur, stuur dan een email met de klacht naar de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon neemt dan contact op met jou en met het bestuur.
Klachten voorkomen:
Klachten worden geanonimiseerd en in een jaarlijks overzicht geregistreerd door de secretaris van het bestuur. Bij iedere klacht onderzoeken we hoe die in de toekomst kan worden voorkomen. Mogelijke verbeteringen van (uitvoering van) beleid worden doorgevoerd. De secretaris rapporteert een maal per jaar het overzicht van klachten van dat jaar en ook de aanpassingen in beleid om die klachten te voorkomen.