‘Waarom hebben LHBT’s een vlag, als vlaggen voor landen zijn bedoeld?’ Deze vraag stelde een leerling van het Stanislascollege Rijswijk bij de ‘identiteitsmarkt’ die de school voor het eerst organiseerde. Op de markt stonden vertegenwoordigers van verschillende religies, welzijnsorganisaties, scouting en oud-peer educators van Peer to peer Interventie. Er waren meer leuke vragen van leerlingen: ‘Waarom accepteren mensen LHBTIQ niet?’ ‘Waarom accepteren veel ouders het niet?’ ‘In welke landen wordt het niet geaccepteerd?’ ‘Wat is uit de kast komen? ‘Hoe werkt het als je gender fluid bent?’ ‘Waarom staat de P van panseksueel niet in het rijtje?’Het was heel duidelijk dat sommige leerlingen veel weten van het onderwerp. Andere leerlingen wist nog niet zo veel. De meest gestelde vraag was dan ook ‘Wat betekent LHBT?’ Leerlingen waren respectvol en geïnteresseerd in onze uitleg, ook als we ingingen op intersekse, panseksueel, agender, aseksueel. De nieuw ontworpen flyer met daarin de gender bread persoon kwam goed van pas. En het antwoord op: waarom hebben LHBT’s een vlag? Daar kwamen we met de leerlingen gezamenlijk uit. Zij zeiden vrijheid en trots; wij, en zichtbaarheid ! Waarvan acte op de identiteitsmarkt!