Ambitieus en creatief, dat waren de peer educators ook toen onverwacht de scholen met Corona beperkingen te maken kregen. Op het Edith Stein college kon door de lockdown maar een les live gegeven worden. Dankzij het snelle schakelen van de peer educators zijn de andere 2 lessen met de inzet van filmpjes ingevuld.
Op het Stanislas college in Rijswijk kregen sommige klassen niet de afgesproken 3 lessen maar 4! En dat was volgens de peer educators eigenlijk nog te weinig om alle vragen van de leerlingen te bespreken.
Stichting Peer to peer interventie en studenten van de Minor leren allebei van de samenwerking. Studenten leren dat het tijd kost om nieuwe informatie over te dragen; zeker voor een onderwerp dat om een veilige en vertrouwde omgeving vraagt voordat het gesprek gestart kan worden. Stichting Peer to peer interventie leert van de peer educators hoe belangrijk het is om in gesprek te kunnen blijven als leerlingen niet weten hoe ze om kunnen gaan met homoseksualiteit, biseksualiteit en trans gender personen vanwege hun geloof.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie inzet! En dank voor jullie feedback en de suggesties hoe praktische zaken verbeterd kunnen worden.