Nieuws

Minor-studenten presenteren hun ideeën voor LHBTiQ+ voorlichting 8-11-2021

Peer to peer Interventie is als opdrachtgever bij de presentaties geweest van vier projectgroepen van HHS studenten van de Minor Seksualiteit en Diversiteit.

Wat was het weer een leuke bijeenkomst en het is mooi om te zien dat de studenten ambitieus zijn. In de meeste gevallen te ambitieus, maar dat is natuurlijk ook weer mooi om te zien.

De vier groepen kiezen allemaal een hele eigen benadering voor de lessen op de scholen. Er is zelfs een groep waarbij iemand zijn eigen coming-out verhaal gaat gebruiken in de lessen! Ik heb hem een groot compliment gemaakt voor zijn lef en vond het schitterend om te zien hoe de rest van de groep hem steunde en ze ook afspraken gaan maken over de grenzen waar de leerlingen niet overheen mogen als hij zijn verhaal gaat doen.

Uit de enquêtes en de interviews blijkt dat de leerlingen waar de projectgroepen naartoe gaan heel verschillend zijn. Van een gewone middelbare schoolklas tot een internationale schakelklas en een klas met zeer expliciet mondige jongeren die negatief zijn over LHBTIQA+ leeftijdsgenoten. Daarop aansluitend hebben de studenten ook allemaal een ander doel en een andere aanpak gekozen. De vragenpot en de gengerbreadperson komen wel vaak terug.

Hopelijk kunnen de studenten, met onze tips en tops, straks terug kijken op drie zeer geslaagde lessen en is een effect aan te tonen in de eindmeting. Het feit dat ze allemaal inzetten op het achterlaten van een tastbaar iets in de klas en bij de leerlingen zal daar zeker aan bijdragen!